dinsdag 26 juni 2007

Gepast of on(aan)gepast?

anp
Past Oranje de Surinaamse vlag?
Zwart Oranje denderde met 4-1 over de Serviërs die ook in de loopgraven als vechtlustig te boek staan. Of moet ik zeggen: Jong Suriname? Die vraag stelde ik me vooral af toen na afloop het overvloedige oranje zowat bedolven werd onder de vele Surinaamse vlaggen die menig Oranjespeler van Surinaamse origine liet wapperen. Ik had een dubbel gevoel. Enerzijds realiseerde ik mij dat in heel Europa en daarbuiten Surinaamse vlaggen live wapperden. Iets dat ik natuurlijk stoer vond en waarop ik trots was. Maar ik was ook meteen bezorgd. Niet of het al dan niet gepast was, maar ik zei tegen Joseph: “Reken maar dat in de media de kritiek zal losbarsten.” En ja hoor; zoals zeer verwachtbaar vroeg onder meer koranhater Geert Wilders zich af of nou Suriname of Nederland kampioen was geworden.









Google