vrijdag 3 augustus 2007

Acuteel in Beeld


Tuktuk, bring me home...!

HET IS ALSOF de duivel ermee speelt. Voor Actueel in Beeld van woensdag stuitte ik op de nieuwe city sightseeing-dubbeldekkerbus. Daarbij somde ik op wat je allemaal niet tegenwoordig hebt aan ludieke transportmiddelen waarmee flink wordt meegeprofiteerd in de Amsterdamse toerisme-industrie. Bij het opsommen sloeg ik maar de tuktuks (toektoeks) over, omdat ik niet zeker wist of die rondreden in Amsterdam. Wel in Rotterdam, had ik al gelezen. En prompt wat gebeurt mij vandaag: er wordt voor mijn neus op het Rokin een tuktuk-taxi aangehouden! Ik was veel te druk bezig met snel foto’s schieten. Toen de bestuurster eenmaal weg was, bedacht ik me dat ik had moeten vragen sinds wanneer die dingen door Amsterdam tuktukken. Maar bij de Nieuw Markt kwam ik er weer ééntje tegen. Achter het stuur een Srananman (Surinamer), die mij ook nog kende van deze weblog! “Sinds vandaag”, antwoordde de beste man tot mijn verrassing over het rondrijden van tuktuks in Amsterdam! Dus ook nog eens een kersvers primeurtje op AmsterdamS VensteR. Bij de dubbeldekkerbus was het Parool voor. Nu is AmsterdamS VensteR de krant van de hoofdstad voor! O ja; een ritje kost 3,50 euro en “binnen de zone” 1,50 euro. Meer kon ik niet vragen, want toen werd de tuktuk ongeduldig weggetoeterd. Een keer raden door wie... een taxichauffeur! Waarschijnlijk met broodnijd én –vrees. Gewoon lekker meer Tuc Tuc eten!









Google