donderdag 27 maart 2008

Actueel in Beeld


The show must go on

CENTRUM - Wie denkt dat Amsterdam na de paasvakantie er even rustig bij gaat liggen, komt bedrogen. Deze foto's nam ik op woensdagmiddag, op weg naar huis van het werk. Het weer overwegend grijs, en er hing niets spannends in de lucht. Maar komend van de Damrak, vanuit het Centraal Station, werd ik gegrepen door dit verrassende beeld toen ik eenmaal in de kom van de Dam aankwam. Het lijkt alsof de mensen dwingend met de zweep en symetrisch worden geposteerd voor een statiefoto voor het paleis. Alsof ze verplicht worden naar de show te kijken. “Ik ben de leider van de Jehovah's getuigen en dit zijn mijn volgelingen”, grapt de straatartiest in het Engels. En passant neemt hij passanten in de maling. Amsterdam: als je maar gek genoeg doet, dan kan je goed verdienen van de straat. Sommige straatartiesten verdienen voldoende om ‘te overwinteren’. Ik moest helemaal op de trambaan gaan staan om het paleis er geheel op te krijgen. Wat ik ook zo mooi vind is de diversiteit aan mensen in het publiek. Waren we altijd maar zo eensgezind. (klik fotootje linksboven voor beter beeld).










Google