zondag 6 april 2008

Actueel in Beeld

Nieuwe ronde, nieuwe kansen...

HET WAS HEERLIJK weer deze zondag. De zon en de kou hielden elkaar in goede evenwicht. Je kreeg best wel koude handjes, zo zonder handschoenen, maar ze raakten heerlijk opgewarmd als je ze isoleerde in je jaszakken. Was het qua zon aanvankelijk kwakkelend, vanaf vier uur was het buitengewoon aangenaam. De lage maar nog volop heldere zon zorgde vooral in het Vondelpark voor prachtige, langgerekte schaduwpartijen tussen de nog overwegend kale bomen. Hoewel nog geen sprake is van zomerse taferelen, mag je – geheel volgens de lente – wel spreken van een ontluikende sfeer. Gemoedelijk wandelende mensen; gezinnetjes, liefdesstelletjes maar ook goede vriendinnen en kameraden. En het was natuurlijk een perfecte dag voor trimmen of joggen. De eerste ijscokar deed al voorzichtig wat zaken. Het was moeilijk de camera met rust te laten. Elke invalshoek leverde een pittoresk plaatje op.

OP HET LEIDSEPLEIN heb ik lekker veel nieuwe stadsgezichten staan fotograferen. Allemaal mooie en kleurrijke Amsterdammers. Inmiddels heb ik met mijn weblog alle seizoenen vastgelegd. En ik maar denken dat je na een jaar het allemaal wel hebt gezien. Maar niks van dat: het blijft toch een nieuwe lente! Zoveel mooie plaatjes. De textuur van het licht was zo ideaal dat de camera gerust op automatisch kon worden ingesteld. En ach, als je Amsterdams Venster vergelijkt met action painting, dan bestaan niet echt mislukte foto’s. Op een gegeven moment wist ik van enthousiasme niet meer welk oog ik dicht moest knijpen. Ik was gewoon mijn coördinatie kwijt. Dus was het tijd om maar weer naar huis te struinen. Dat leverde nog eens zo’n honderd kiekjes op. Fotograferen in dit digitale tijdperk is als een vrijage met je omgeving. Het belooft wat met de komende zomer. Nieuwe ronde, nieuwe kansen!
... scroll 4 More...









Google